Sdružení ČESMAD se dohodlo na spolupráci se společností AUTODROM MOST, řidiči testovali na polygonu

30.11.2015 11:06

Největší tuzemské sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA navázalo úzkou spolupráci se společností AUTODROM MOST. V budoucnu by se měla rozšířit i na praktické školení začínajících profesionálních řidičů s minimální praxí v běžném provozu. Zkušení instruktoři společnosti AUTODROM MOST využívají k výuce mostecký polygon, který je součástí areálu autodromu. Je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik v řízení vozidel všech druhů a tonáží.

V sobotu 28. listopadu dorazili do areálu polygonu zástupci sdružení ČESMAD BOHEMIA a řidiči čtyř dopravců s pěti nákladními soupravami. „Už dlouhou dobu řešíme problémy s přepravou sypkých či plovoucích materiálů. Při kontrolních měřeních v běžném provozu se často stává, že cisterna či sklopný návěs má přetíženou nápravu nebo tahač překročil povolenou hmotnost. Je to dáno tím, že náklad se při jízdě nerovnoměrně rozloží, čemuž nelze zabránit. Přetížení je přitom často zanedbatelné, například jen 60 nebo 80 kilogramů při celkové hmotnosti soupravy kolem 20 tun. Přepravci však čelí výrazným postihům, v tomto případě je to pokuta ve výši 14 tisíc korun. Na polygon jsme proto pozvali odborníky ze zkušební laboratoře EXCOLO a z Centra služeb pro silniční dopravu (CSPSD), jež mají oprávnění k autorizovanému měření hmotnosti souprav,“ vysvětlil vedoucí školicího střediska a sekretář technické komise sdružení ČESMAD BOHEMIA Vladimír Kydlíček.

Testy by podle něj měly ukázat, co se se sypkým či plovoucím materiálem během přepravy děje. Výsledky kontrolních měření vybraných pěti tahačů s cisternami či návěsy naloženými cementem, plastovými granulemi, jemným kačírkem nebo řepkou olejnou chce sdružení předložit příslušným orgánům státní správy či samosprávy.

„Naší snahou je přesvědčit zejména dopravní odbory krajských úřadu, které s dopravci vedou správní řízení, že výsledky naměřené na polygonu by měly brát v potaz. Soupravy v drtivé většině nejezdí přetížené, vyšší váha na nápravě či podvozku je způsobena právě jen pohybem nákladu. Neobstojí ani doporučení, aby návěs či cisterna byly opatřeny příčkami. Technické opatření proti pohybu nákladu není v těchto případech realizovatelné. Proto jsme k testování pozvali také zástupce výrobců návěsové techniky. I jejich vyjádření by mělo podpořit naše argumenty,“ upřesnil Kydlíček.

Areál polygonu označil za ideální jak pro testování, tak pro praktické školení řidičů osobních i nákladních vozů. „Naše školicí středisko je plně vybavené pro teoretickou výuku a seznámení s legislativními předpisy. Nyní jsme ve společnosti AUTODROM MOST našli partnera, který nabízí také praktické kurzy a workshopy vedené odborníky. Polygon se svými parametry a zázemím je navíc v současné době to nejlepší, co se v tuzemsku k těmto účelům nabízí,“ dodal Kydlíček.

ČESMAD BOHEMIA má v současné době více než 2 100 členů, kteří provozují zhruba 25 000 vozidel. Cílem a posláním sdružení je podporovat rozvoj a prosperitu silniční dopravy a zároveň prosazovat a hájit zájmy dopravců provozujících silniční vnitrostátní a mezinárodní nákladní i autobusovou dopravu. Poskytuje autodopravcům komplexní služby umožňující podnikání v tomto oboru a pro své členy i dopravní veřejnost je informačním zdrojem monitorujícím legislativní podmínky i aktuální situaci na evropských silnicích.

    


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři