Sdružení ČESMAD se dohodlo na spolupráci se společností AUTODROM MOST

30.11.2015 10:51

Největší tuzemské sdružení automobilových dopravců ČESMAD BOHEMIA navázalo úzkou spolupráci se společností AUTODROM MOST. V budoucnu by se měla rozšířit i na praktické školení začínajících profesionálních řidičů s minimální praxí v běžném provozu. Zkušení instruktoři společnosti AUTODROM MOST využívají k výuce mostecký polygon, který je součástí areálu autodromu. Je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice. Svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik v řízení vozidel všech druhů a tonáží.

V sobotu 28. listopadu dorazili do areálu polygonu zástupci sdružení ČESMAD BOHEMIA a řidiči čtyř dopravců s pěti nákladními soupravami. Sdružení řeší už dlouhou dobu problémy s přepravou sypkých či plovoucích materiálů. Při kontrolních měřeních v běžném provozu se totiž často stává, že cisterna či sklopný návěs má přetíženou nápravu nebo tahač překročil povolenou hmotnost. Je to dáno tím, že náklad se při jízdě nerovnoměrně rozloží, čemuž nelze zabránit. „Na polygon jsme proto pozvali odborníky ze zkušební laboratoře EXCOLO a z Centra služeb pro silniční dopravu (CSPSD), jež mají oprávnění k autorizovanému měření hmotnosti souprav,“ vysvětlil vedoucí školicího střediska a sekretář technické komise sdružení ČESMAD BOHEMIA Vladimír Kydlíček.

Vladimír KydlíčekTesty by podle něj měly ukázat, co se se sypkým či plovoucím materiálem během přepravy děje. Výsledky kontrolních měření vybraných pěti tahačů s cisternami či návěsy naloženými cementem, plastovými granulemi, jemným kačírkem nebo řepkou olejnou chce sdružení předložit příslušným orgánům státní správy či samosprávy.

„Naší snahou je přesvědčit zejména dopravní odbory krajských úřadu, které s dopravci vedou správní řízení, že výsledky naměřené na polygonu by měly brát v potaz. Soupravy v drtivé většině nejezdí přetížené, vyšší váha na nápravě či podvozku je způsobena právě jen pohybem nákladu. Neobstojí ani doporučení, aby návěs či cisterna byly opatřeny příčkami. Technické opatření proti pohybu nákladu není v těchto případech realizovatelné. Proto jsme k testování pozvali také zástupce výrobců návěsové techniky. I jejich vyjádření by mělo podpořit naše argumenty,“ upřesnil Kydlíček.

Polygon Kydlíček označil za ideální a v současné době v tuzemsku nejvhodnější areál jak pro testování, tak pro praktické školení řidičů osobních i nákladních vozů.


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři