Seriál ETCR bude, ale později

07.11.2018 15:36

Promotér šampionátů cestovních vozů kategorie TCR WSC Technology v Barceloně oficiálně představil seriál závodů ETCR, historicky první mistrovství cestovních vozů poháněných elektricky. Za účasti většího počtu značek začne od roku 2020.

Při představení v Barceloně zakladatel společnosti WSC Technology Marcello Lotti nový šampionát pro cestovní automobily s elektrickým pohonem představil jako „otevření okna do budoucnosti automobilových závodů“. Na rozdíl od formule E, jejíž závody se jezdí na městských okruzích, závody ETCR se budou konat výhradně na permanentních okruzích s homologací FIA.

Marcello Lotti dále uvedl: „V návaznosti na celosvětový úspěch, kterého dosáhla kategorie TCR, a s vědomím toho, že současný trend na automobilovém trhu směřuje k nové a odpovědnější mobilitě, společnost WSC Technology před dvěma lety zahájila tento ambiciózní projekt s cílem vzdělávat oblast motoristického sportu vytvořením kontaktu s touto novou technikou, která představuje budoucí realitu. Věříme, že ETCR může zcela změnit podobu motoristického sportu.“

„ETCR používá elektrické pohonné jednotky ve stejně koncipovaném podvozku jako je u vozů TCR. Již nyní přitahuje zájem různých automobilek, které tento koncept považují za nástroj k obnovení role motoristického sportu jako platformy pro výzkum a vývoj nové techniky, která může přenést zkušenosti a inovace pro sériovou produkci,“ dodal Lotti. Zdůraznil, že nejvyšším cílem je ukázat fanouškům motoristického sportu, že závody elektromobilů jsou stejně zábavné jako závody vozů se spalovacími motory.

Jaime Puig, ředitel týmu Cupra Racing, řekl: „Naplňuje nás velká hrdost, že jsme průkopníky v globálním motoristickém sportu. Závody elektromobilů byly něčím ze vzdálené budoucnosti, ale my jsme je přiblížili k realitě. Jedním z největších problémů při vývoji závodního vozu s elektrickým pohonem je nalézt rovnováhu mezi výkonem a dojezdem, ale právě díky tomu se jedná o tak vzrušující záležitost.“

Technika vozu Cupra e-Racer se má stát základem pro další automobily nově vytvořené kategorie ETCR. Během uplynulých měsíců tým Cupra s vozem e-Racer absolvoval sérii rozsáhlých testů, které proběhly s velkým úspěchem a bez větších problémů. Přestože Cupra e-Racer má v porovnání s vozem Cupra TCR poháněným spalovacím motorem o 400 kg vyšší hmotnost, dosahuje vynikající zrychlení z 0 na 100 km/h za 3,2 s a z 0 na 200 km/h za 8,2 s. Dvojice trakčních elektromotorů, které jsou umístěné nad zadní nápravou, poskytuje celkový výkon až 500 kW (680 k), což je o 242 kW (330 k) víc než u Cupry TCR.

Testovací jezdec Jordi Gené k vozu řekl, že má mnohem větší točivý moment než jakýkoliv jiný cestovní vůz, s nímž dosud jezdil. Připomeňme, že má bohaté zkušenosti se závodními cestovními vozy Seat kategorie WTCC poháněnými turbodiesely.

Marcello Lotti v Barceloně potvrdil, že vede seriózní jednání s několika automobilkami, které projevily zájem se seriálu zúčastnit. Zájem vzbuzuje i skutečnost, že stejně jako v případě TCR se předpokládá, že po uvedení mezinárodního šampionátu se s těmito vozy začnou pořádat i regionální mistrovství.

Ředitel WSC Technology Mauricio Slaviero Campos uvedl, že další vývoj vozu se soustředí především na systém rekuperace energie. K tomu bude dostatek času během následujících 18 měsíců před tím, než bude nový šampionát připraven k ostrému startu v roce 2020. To je mnohem reálnější termín, než původně prezentovaná snaha vůz ještě letos na zkoušku nasadit k závodu TCR a první zkušební závody pořádat už během sezony 2019.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři