Sin R1 - GT4 z Bulharska

13.03.2017 15:17

Na autosalonu v Ženevě se mezi mnoha dalšími představuje i sportovní automobil R1 550 ze země, odkud by to čekal jen málokdo - z Bulharska. Jde o pokračování velmi úspěšného projektu závodních vozů Sin R1 GT4 firmy Sin Cars.

Rosen Daskalov se motoristickému sportu věnuje mnoho let. Závodil na motokárách i s auty, ale jako inženýr toužil především po jednom - postavit vlastní závodní auto schopné konkurovat těm nejslavnějším značkám. Proto založil Sin Cars a po letech usilovné práce vznikl závodní vůz R1. Světu jej poprvé představil v roce 2014 na výstavě Autosport International v Birminghamu. O rok později se dva vozy R1 poprvé vydaly do závodů European GT4 Series. Vloni Sin Cars svou závodní činnost rozšířila i do zámoří. V USA se dva vozy zapojily do Pirelli World Challenge, kde sedmkrát startovaly z pole position a dosáhly pěti vítězství.

Sin Cars získala evropskou homologaci jako malý výrobce automobilů a její vůz R1 má homologaci pro kategorii GT4. V této podobě je jeho cena 135 000 eur bez DPH, takže se jedná o jeden z nejlevnějších vozů této kategorie.

V závodní podobě GT4 vůz pohání před zadní nápravou umístěný motor Chevrolet LS3 V8 6,2 l o výkonu 280 kW (380 k) při otáčkách 5900/min. Činnost motoru řídí elektronika Motec M800. Převodovka Albins ST6 je šestirychlostní s řazením páčkami pod volantem ovládajícími pneumatický systém. Nosná struktura vozu je z uhlíkového kompozitu doplněná předepsaným trubkovým rámem podle specifikace FIA. Zadní křídlo je nastavitelné, stejně jako tlumiče Öhlins. Homologovány jsou tři typy pružiny pro pérování v uspořádání push rod. Šestipístkové brzdy AP Racing s destičkami Ferodo jsou vybaveny ABS Bosch Motorsport M4 s nastavitelným účinkem.

Vůz je dlouhý 4830 mm při rozvoru náprav 2760 mm. Hmotnost podle homologace je 1250 kg s možností přidávat zátěž až do 100 kg.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři