Také Audi má vůz GT4

20.04.2017 08:45

Společnost Audi Sport představila nový vůz R8 LMS kategorie GT4 určený pro zákaznický závodní program. Vychází ze zkušeností získaných s vozem GT3, který se na závodních okruzích pohybuje už od roku 2009.

Nový závodní vůz GT4 je přímo odvozen ze sériového modelu Audi R8 Coupé V10. Podle Audi Sportu tento vůz bude ideálním sportovním nástrojem pro amatérské závodníky, jimž je tato kategorie určena.

Audi R8 LMS GT4 bude mít závodní premiéru o víkendu 25. až 28. května při závodě na 24 hodin na Nürburgringu. Poté Audi Sport spustí rozsáhlý marketingový program, aby tento vůz dokázalo prodat co největšímu počtu týmů v Evropě, Severní Americe, Asii a Austrálii. Po světě se jezdí celkem 13 různých seriálů vypisovaných pro kategorii GT4. Pro Audi Sport to bude ideální doplněk k už běžícím zákaznickým programům s vozy kategorií GT3 a TCR.

Audi R8 LMS GT4 sdílí více než 60 % dílů se standardním R8 Coupé a vyrábí se na stejné lince v Böllinger Hofe. Motor byl upraven na výkon 364 kW (495 k), ale konečná hodnota bude záviset na srovnávacím testu pro vyrovnání výkonnosti (BoP). S uvedeným výkonem absolvuje v letošním roce testovací program před konečnou homologací. Ve druhé polovině roku tým techniků vedených Chrisem Reinkem připraví konečnou podobu vozu, aby první mohly být dodány týmům ještě před koncem roku.

Vzhledem k tomu, že v GT4 je zakázán pohon všech kol, u Audi Sportu zvolili sedmirychlostní dvouspojkovou převodovku v kombinaci s pohonem zadních kol přes diferenciál s mechanicky omezenou svorností. Zavěšení kol je standardní, protože dokonale vyhovuje i pro závodní účely. Nové jsou ale ocelové kotouče brzd s upravenými čelistmi a standardním ABS. Pro závodní účely byly k brzdám nasměrovány speciální přívody chladicího vzduchu. Řízení s pastorkem a ozubenou tyčí a s hydraulickým posilovačem bylo převzato z vozu GT3.

Karoserie se od sériové prakticky nezměnila s výjimkou několika úprav nezbytných pro lepší chlazení motoru a brzd. Blízkost závodního a sériového vozu má velký význam z hlediska udržení přijatelných provozních a především servisních nákladů.

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři