THE MOST AMERICAN SHOW NASCAR

28. - 30. 6. 2019

Mostecký okruh přivítá v premiéře NASCAR Whelen Euroseries, jedinou závodní sérii asociace National Association for Stock Car Auto Racing (NASCAR) mimo severoamerický kontinent. Součástí víkendu budou také divácky velmi atraktivní souboje nádherných historických vozů, na sever Čech se sjedou už potřetí. Chybět nebudou monoposty, jež se zúčastňovaly velkých cen na proslulých světových závodních okruzích. Součástí závodního víkendu bude i sraz historických a amerických vozidel na diváckém svahu, více informací zde.

Závody v sobotu i v neděli!

Pátek je vyhrazen tréninkům a kvalifikacím, přičemž sobotní a nedělní program je téměř identický. V sobotu odjede NASCAR Whelen Euroseries kvalifikace a první závodní jízdy obou kategorií a historici první ostré závody. V neděli odjede NASCAR Whelen Euroseries zbývající dva závody a historici druhé ostré závody.

Závodní víkend zahrnuje:

  • NASCAR Whelen Euroseries
  • FIA Lurani Trophy for Formula Junior cars
  • Triumph Competition & British GT
  • HAIGO Tourenwagen
  • HAIGO Formelwagen
  • DMV Formel Vau
  • AFR Pokal
  • Kampf der Zwerge

NASCAR Whelen Euroseries

Jedna z nejpopulárnějších a nejoblíbenějších sérií kategorie Stock Car. Ve Spojených státech se jezdí už od roku 1948. Stock Car vozy byly sériově vyráběné automobily s minimálními úpravami. Časem se kategorie přetransformovala tak, že původně používané vozy již připomíná jen silueta karoserie a vnější motivy světel a masky. Dnešní Stock Car tvoří svařený trubkový rám, do kterého je zasazen interiér a motor, zakrytý karoserií z laminátu. Konstrukce všech vozů je identická, jsou poháněné motorem Chevrolet V8 o výkonu 450 koní přes čtyřstupňovou manuální převodovku na zadní nápravu. Piloti nemají k dispozici žádné elektronické pomůcky. Jediné, co se liší, je vzhled karoserie. Týmy mají na výběr z modelů Chevrolet SS, Chevrolet Camaro, Ford Mustang nebo Toyota Camry.

FIA Lurani Trophy for Formula Junior cars

Jedná se o vozy formule Junior, které vznikly v roce 1958 zásluhou italského hraběte Luraniho, blízkého přítele naší nejslavnější závodnice Elišky Junkové. Až do roku 1963 se za volanty těchto vozů střídali jezdci formátu Jima Clarka, Jochena Rindta a Johna Surteese, kteří se později stali mistry světa ve formuli 1. Samotná trofej byla prvním seriálem závodů jednomístných historických vozů (1975) a v roce 1995 se stala šampionátem FIA.

Triumph Competition & British GT

Seriál vznikl v roce 1993 a zúčastňují se ho sportovní dvousedadlové vozy anglických značek jako Triumph, Morgan a MG, vyrobené v letech 1945 - 1981. Seriál se jezdí na okruzích formule 1 jako je Hockenheim, Spa, Zolder či Zandvoort, už podruhé k nimi přibyde – po premiéře v roce 2017 – i mostecký autodrom.

HAIGO – Tourenwagen, Formelwagen

HAIGO (Historische Automobilrennsport Interessen Gemeinschaft Ostdeutschland) je sdružení nadšenců historické závodní automobilové techniky, které pochází východního Německa. Zájmové sdružení vzniklo v roce 2004 na mosteckém autodromu a je složeno ze dvou skupin – jezdců formulových vozů a jezdců cestovních vozů. Hlavní myšlenka vzniku závodní série Haigo byla využít již odložené stroje formule Easter, Mondial a k nim stářím odpovídající konstrukce vozů Žiguli, Lada Samara, Škoda 130 R, Zastava a dalších. Cestovní vozy i formule absolvují vždy dva oddělené závody. Série zahrnuje souboje vozů bývalého Poháru míru a přátelství socialistických zemí.

DMV Formel V 

Vozy série Formula V byly k vidění na okruzích v 60. a 70. letech minulého století. Nejdůležitější komponenty (motor, převodovka, zavěšení) musely pocházet z vozu Volkswagen Beetle. Autorem nápadu postavit formuli na základě automobilu VW Beetle byl Hubert L. Brundage, podnikatel a amatérský závodník z Floridy. Pro jezdce, kteří nebyli spokojeni s výkonem motorů 1200 a 1300 ccm, vznikl v sezoně 1970/71 vůz Formula Super V, jenž využíval motory z vozů VW 411/412.

AFR Pokal

Kampf der Zwerge

Vstupné

Jednodenní, dospělý, sobota nebo neděle, v předprodeji   290 Kč/12 Eur
Jednodenní, dospělý, sobota nebo neděle, na místě   390 Kč/16 Eur
Jednodenní, dítě do 17 let včetně, sobota nebo neděle, v předprodeji i na místě     90 Kč/4 Eur
Jednodenní, dospělý, pátek, v předprodeji i na místě   150 Kč/6 Eur
Jednodenní, dítě do 17 let včetně, pátek, v předprodeji i na místě     50 Kč/2 Eur
Víkendová VIP, pátek, sobota i neděle, výhradně v předprodeji 3 400 Kč/136 Eur
Jednodenní VIP, sobota nebo neděle, výhradně v předprodeji 2 960 Kč/118 Eur

Uvedené ceny jsou včetně DPH.

VIP vstupenka obsahuje:
  • Celodenní občerstvení včetně nápojů, platné pouze v SO a NE
  • Parkoviště v beziprostřední blízkosti VIP zázemí
  • Drobný upomínkový dárek
  • Tombolu o ceny
  • Možnost jízdy po obslužných komunikacích ve VIP Shuttle
  • Komentovanou prohlídku padock tour
  • Komentované promítání autorských fotografií zachycujících závody na okruhu mosteckého autodromu
  • Expozici vítězných pohárů
  • Vstup na VIP terasu
  • Gridwalk před závodem

Hlavní body doprovodného programu

  • Sraz majitelů historických a amerických vozů
  • Výstava historických vozů
  • Pit walk
  • Autogramiáda jezdců
  • Offroad
  • Otevřená servisní zóna
  • Atrakce pro děti

 

vstupenky online

Upozornit na událost


Nejbližší akce

16.12. - 16.12. Kurzy Kurz bezpečné jízdy
29.12. - 29.12. Kurzy Školení s následným odpočtem bodů
29.12. - 29.12. Kurzy Kurz pro řidiče FOR TEEN
05.01. - 05.01. Kurzy Kurz bezpečné jízdy
05.01. - 05.01. Kurzy Kurz pro řidiče FOR LADIES
12.01. - 12.01. Kurzy Kurz pro řidiče FOR LIFE
27.01. - 27.01. Akce Winter Trial
13.04. - 13.04. Kurzy Kurz bezpečné jízdy - FOR MOTO STANDARD
Celý kalendář akcí
Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít