Tomáš Pekař do Mostu jako vedoucí jezdec

15.08.2017 12:21

Při Czech Truck Prix budou o prvním zářijovém víkendu domácí motorističtí fanoušci fandit nejen našim reprezentantům se závodními tahači. Své želízko budeme mít i v doprovodném závodě Clio Cup Central Europe. Také tady přijede jako vedoucí jezdec šampionátu český reprezentant.

V posledním odjetém závodě Clio Cupu v rámci šampionátu střední Evropy na Nürburgringu Tomáš Pekař (Carpek Service) poprvé letos vyhrál kvalifikaci. V závodě po bezchybné jízdě udržel za sebou svého nejbližšího soupeře v boji o titul Němce Andrease Stuckiho (Stucki Motorsport) a po třiceti minutách dosáhl prvního vítězství i v závodě, i když jen s půlvteřinovým náskokem. Jako třetí dojel Sebastiaan Bleekemolen (Team Bleekemolen). Až pátý v cíli byl další z vedoucích jezdců šampionátu Niklas Mackschin (Ahrens Racing Team). Další z favoritů Bartosz Paziewski (Seyffarth Motorsport) skončil se studenými pneumatikami mimo trať.

„V souboji s Andreasem Stuckim to pro mě bylo extrémně dlouhých 30 minut. Po celý závod jsem se snažil naplno soustředit a neudělat žádnou chybičku při brzdění. Po celý závod jsem musel držet defenzivní stopu. Andreasovi se ale nepodařilo mě předjet. Bylo pro mne super, že jsem dojel před kandidátem na titul a získal nejvíc bodů. Vedl jsem sice v průběžném pořadí, ale bez vítězství to nebylo ono. Je skvělé, že jsem to dnes dokázal.“

Do druhého závodu na Nürburgringu startoval Tomáš Pekař ze šestého místa. Kvůli dvěma výjezdům Safety Caru neměl moc možností na zlepšení svého postavení. I do cíle se dojíždělo za Safety Carem. Tomáš Pekař bral tentokrát páté místo za trojicí svých největších soupeřů v šampionátu Bleekemolenem, Stuckim a Mackschinem. Závod ale vyhrál Melvin de Groot, takže Team Bleekemolen sice získal double, ale bodová ztráta Tomáše Pekaře nebyla tak velká.

Po deseti závodech (po dvou na okruzích Oschersleben, Spa-Francorschamps, Dijon-Prenois, Zandvoort a Nürburgring) tak Tomáš Pekař udržel vedoucí postavení v šampionátu s poměrně solidním náskokem 33 bodů (vítěz získává 30 bodů). Po dvou závodech v Mostě (1. - 3. září) se bude o titulu rozhodovat v Německu na Hockenheimringu (22. - 24. září).

V Clio Cupu CE všichni startující používají vozy Clio R. S. IV Cup, které vznikly na bázi sériového vozu Renault Clio R.S. 200 EDC. Vůz s rozvorem 2576 mm je dlouhý 4090 mm. Pohání jej řadový čtyřválec 1618 cm3 přeplňovaný turbodmychadlem. Motor upravený na výkon 162 kW (220 k) má největší točivý moment 280 N.m, což vozu o hmotnosti 1080 kg poskytuje vynikající dynamiku. Řazení šestirychlostní sekvenční převodovky SADEV je páčkami pod volantem. Jezdci mohou na jinak jednotných vozech měnit tlak v pneumatikách Michelin, nastavení tlumičů ZF Race Engineering a účinek brzd.

Stav Clio Cup Central Europe

  1. Tomáš Pekař (CZ) Carpek Service 205
  2. Niklas Mackschin (D) Ahrens Racing Team 172
  3. Andreas Stucki (CH) Stucki Motorsport/Ecurie Basilisk 168
  4. Sebastiaan Bleekemolen (NL) Team Bleekemolen 162
  5. Bartosz Paziewski (PL) Seyffarth Motorsport 130
  6. Karol Urbaniak (PL) BM Racing Team 126

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít