Tomáš Pekař mistrem

02.10.2017 11:57

Závěrečný závod šampionátu Renault Clio Cup Central Europe na Hockenheimringu přinesl dramatické souboje, z nichž vyšel jako mistr Tomáš Pekař, startující v barvách vlastního týmu Carpek Service.

Tomáš Pekař mohl na Hockenheimringu slavit už po prvním závodě, byť mu nevyšel plně podle jeho představ. Do závodu ale nastupoval s jasným cílem - dojet do cíle a získat potřebné body, aby své vedoucí postavení proměnil ve vytoužený titul. Přesně to se mu také podařilo. Startoval ze 12. pozice a navzdory kolizi s Retem Wüstem v dramatickém závodě plném předjížděcích manévrů dojel na deváté pozici, což mu stačilo k zisku titulu. Oslavy by odsunulo jen vítězství v závodě Pekařova největšího soupeře Niklase Mackschina. Před ním na prvních dvou místech totiž dojeli oba jezdci Teamu Bleekemolen Sebastiaan Bleekemolen a Melvin de Groot, když z pole position startující Mackschin neudržel vedení po restartu po jízdě za Safety carem.

Po šesti letech startů v pohárových seriálech s vozy Renault Clio se Tomáš Pekař dočkal zaslouženého prvenství. V nedělním závodě proto mohl jet v klidu. Po startu z 11. pozice se nakonec probojoval až na druhé místo v cíli. Melvin de Groot dlouho vedl, ale měl technické potíže. Páté prvenství v sezoně si nakonec znovu připsal Sebastiaan Bleekemolen. Třetím místem za Pekařem si Niklas Mackschin zajistil titul vicemistra.

Pro Tomáše Pekaře veleúspěšná sezona seriálu Renault Clio Central Europe, v níž vyhrál závody na Nürburgringu a doma v Mostě, posléze definitivně skončila večerním rozloučením v pivnici ve městě Hockenheim.

Šampionát se jezdí s vozy Renault Clio R.S. IV Cup s ocelovou nosnou strukturou s vestavěným trubkovým rámem. Pohonnou jednotkou je přeplňovaný čtyřválec Renault 1,6 Turbo 16V s přímým vstřikováním benzinu. Při zdvihovém objemu 1618 cm3 má výkon 162 kW (220 k) při otáčkách 6000/min a největší točivý moment 270 N.m v rozsahu 2500 až 5500/min. Řídicí jednotka je Cosworth SQ7 Di-XAP. Převodovka šestirychlostní Sadev má sekvenční řazení páčkami pod volantem. Tlumiče pérování jsou nastavitelné ZF Race Engineering. Brzdy AP Racing mají vpředu kotouče s vnitřním chlazením. Kola Speedline Corse jsou obuta do pneumatik Michelin 20/61-17. Vůz dlouhý 4090 mm (rozvor náprav 2576 mm) má hmotnost na startu závodu 1170 kg.

Renault Clio Central Europe - konečné pořadí po 14 závodech

  1. Tomáš Pekař, CZ (Carpek Service) 298
  2. Niklas Mackschin, D (Ahrens Racing Team) 240
  3. Andreas Stucki, CH (Stucki Motorsport) 231
  4. Sebastiaan Bleekemolen, NL (Team Bleekemolen) 224
  5. Karol Urbaniak, PL (BM Racing Team) 181
  6. Bartosz Paziewski, PL (Seyffarth Motorsport) 173

Ing. Vladimír Rybecký


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři

zavřít