Traťoví komisaři musí spolupracovat, závisí na nich i život

20.03.2015 06:44

Na prvním místě je především bezpečnost, a s tím by měli traťoví komisaři přistupovat ke své práci. Právě bezpečnost považuje za prioritu zástupce ředitele závodní dráhy Pavel Kužník. „Důrazně kladu na srdce všem traťovým komisařům přísné dodržování daných pravidel.“ Ostražitost je v tomto oboru na místě a pozornost nebo rychlý zásah traťového komisaře často zabrání nehodě.

Školení traťových komisařů je tak nedílnou součástí této práce. To probíhalo v uplynulém víkendu, kterého se zúčastnilo 160 traťových komisařů. „Někteří se k nám pravidelně vracejí s novou sezonou. Letos také přibylo 40 nováčků,“ poznamenal Kužník s tím, že školení má celkem tři fáze. „Teoretická část je zaměřená právě na bezpečnost a sportovní řády. V praktické části probíhá školení hasičů a záchranné služby MEDEVAC s video ukázkami ze zásahů,“ popsal Pavel Kužník.

Poslední fází jsou názorné ukázky hašení, vyprošťování osob z vozů a poskytnutí lékařské pomoci. Celé školení trvá zhruba pět hodin. „Hasiči ze zásahové jednotky názorně předvádějí standartní situace, které se na dráze mohou přihodit,“ uvedl zástupce a upozornil, že školení má také za cíl upozornit na některé nešvary, kterých se traťoví komisaři v některých případech dopouštějí. „Zejména je to neuposlechnutí příkazů řídícího centra a jednání dle vlastního rozhodnutí. Příkazy z dispečinku je nutno bez diskuse plnit.“

Hlavní náplní traťových komisařů je zajištění vlajkové signalizace a pomoc při likvidaci nehod. Důvod, proč se většina traťových komisařů vrací v sezoně na Autodrom Most, prozradil dispečer a vedoucí postu číslo Petr Slavík. „Jako každý správný chlap mám rád vše, co voní benzínem. Sportovní výkony při závodech jsou opravdovým zážitkem. Zejména bych chtěl vyzdvihnout práci v přátelském kolektivu, kdy se jeden na druhého můžeme a musíme stoprocentně spolehnout.“

Lada Laiblová


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři