Uklízí trať i zachraňují životy

03.02.2015 12:41

Rychlá kola, adrenalin, zábava, ale také nebezpečí, tvrdé střety, v případě motocyklů pády a trať, která dokáže tvrdě trestat sebemenší chybu závodníka. Na závodní okruh proto dohlížejí speciálně vyškolení lidé od ředitele závodu, přes členy Integrovaného záchranného systému až po traťové komisaře.

Lidé, kteří stojí v pozadí motoristických závodů a běžný návštěvník si jich ani nevšimne, svými zásahy zachrání nejeden lidský život. „Úkol posledně jmenované pozice traťového komisaře spočívá hlavně v tom, že zajišťuje důležité úkoly spojené s provozem dráhy a jsou základním prvkem. Tím samozřejmě neříkám, že ostatní pozice jako tlumočníci, záchranáři nebo hasiči jsou méně důležití,“ uvedl zástupce ředitele závodního okruhu Pavel Kužník.  Každá pozice je na závodní trati nepostradatelná a jakákoli chyba, kohokoli ze zaměstnanců, může mít fatální následky.  „Proto jsem rád, že zde panuje skvělá atmosféra a perfektně funguje týmová spolupráce,“ podotkl Pavel Kužník. Jak vysvětlil, tak činnost traťových komisařů se může shrnout na pozorování, signalizaci, zásah a případnou likvidaci následků nehody.

Motoristická sezóna se blíží a začíná nábor nových traťových komisařů. „Pokud má někdo zájem o práci traťového komisaře, měl by být ve věku od 18 do 62 let. Zájemce dostane sice dohodu o pracovní činnosti, ale musí si uvědomit, že na trati bude od 8 do 18 hodin,“ řekl Pavel Kužník s tím, že v minulosti se nejlépe osvědčili lidé v důchodovém věku nebo ti, kteří pracují na směny. „Není to o tom, že si někdo sedne na stanoviště a sleduje závody, ale musí být časově flexibilní, spolehlivý a zodpovědný.“

Počet traťových komisařů není limitovaný, hlavně z toho důvodu, že na každý závod je jich zapotřebí jiný počet a akce zde probíhají téměř každý den od března do října. „Při akcích je pravidlem, že se musí obsadit úseky tak, aby byla trať bezpečná a minimalizovala se rizika,“ doplnil Kužník s tím, že pokud bude mít někdo zájem o práci traťového komisaře, měl by být také v dobré zdravotní kondici. „Hlavně bych chtěl upozornit na to, že přednost dostanou vždy ti, na které se dá spolehnout. Pokud někdo na stanoviště nedorazí, vznikne problém, který zbytečně zaměstná ty, kteří mají na starost bezpečnost na závodní trati, a to nelze brát na lehkou váhu.“


Další články


Hlavní partneři

Partneři

Mediální partneři