Třináctá sezóna Hankook Carboniacupu se blíží ke svému poslednímu závodu a organizátoři chystají Grand finálový osmdesátý závodní den v historii této série. Jako garant do posledního letošního klání vstoupila svými finančními prostředky společnost Panattoni a závod ponese tedy její jméno Panattoni Racing Day.
Více jak 125 přihlášených jezdců a velmi zajímavé vozy čekají na diváky. Mohou si též zasoutěžit o VIP vstup jako host garanta a také do zázemí stáje Blue Garage Racing, mohou zkusit porazit závodníky na simulátoru, který doveze Recart sim a odvést si hodnotné ceny. Diváky na autodromu čeká opět vstupné zdarma, zveme je tímto na poslední závodní den. Na startu uvidíme také nabité pole hned 30 formulových monopostů, což je maximální propustnost tratě a rekordní účast formulí za 13let fungování Carboniacupu. Čeká nás jistě napínavý závodní den s moderátorem Radkem Jirglem.
Jezdce skupiny A závodních vozů čekají hned dvě závodní jízdy, protože pro velkou účast museli být rozděleni na dvě skupiny, a to na A a A+.
Ve skupině A1 do 1600ccm předvedou své stroje například Zdeněk Sekyrka se Škodou 130 RS, Jiří Mika s Citroenem Saxo, Miroslav Pešek s Fordem Fiesta nebo Švýcar Hans von Ah s VW Golf I. Ve třináctistovkách A1.3 pojede Petr Zelenka se svou Suzuki Swift a plejáda 5 Žigulů s Němci Hahnem, Rothem, nebo Stammem. Ve dvoulitrech přivítáme na Panattoni Racing Day Jirku a Pavla Zemanovi s Hondou Civic Type R a Mazdou RX-8, nebo další Mazdu MX-5 Poláka Tomasze Lacha, kterému budou chtít ujet i Mirek Pribula s Renaultem Clio a Václav Raška na RS verzi.
První závodní skupinu uzavírají objemově třílitry A3. V těch budou o poslední letošní body zápolit BMW Haeusnera, Handschkeho, Schäfera, Tomáše Zabloudila, nebo Miroslava Látra. Z velké dálky přijede Maďar Ivan Ivanov.
Ve druhém závodě silnějších obsahů motorů A4 do 3500ccm změří síly Maďar Ferenc Taschner s BMW M3, Martin Toth s GTR verzí E46, nebo Christoph Drauch. Nad 3500ccm méně upravených aut se přihlásili Walter Forster na BMW a Jan Starosta s Mustangem GT. V A6 se s trojkovou verzí Škoda Octavia RS Cup představí Josef Vágner a David Kratochvíl. Více upravené dvoulitry A7 přivítají Matěje Chabra a Rolanda Andraczeka s Toyotou MR2. V A8 do 3500ccm zabojují Roman Váca s Pragou R1 a Petr Krejsa na Lotusu Exige. Nad 3500ccm A9 se sešla také velmi silná konkurence. Pojede zde Pavel Sovička, Lukáš Urban a Jens Mischke s vozy Corvette Z06, Bouška, Beňo a Francouz Schuttrumf s BMW M4 GT4, Jan Mareček a Petr Koukola s KTM GTX nebo Porsche GT3 s jezdci Oliverem a Kunitsou.
V závodě skupiny B sériových vozů do 1600ccm pojede Ondřej Emyger na Mazdě MX5, Jiří Zeman st. na Hondě CRX nebo David Drugda se Suzuki Swift. Dvoulitry mají ve startovní listině Jiřího Vaněčka s Mazdou RX8, Toyotu GT86 Libora Šajnera, nebo Michala Zimmera s Hondou Civic. Třílitry B3 pojedou v Mostě například s BMW 330ci Zdeněk Čurda, Jiří Ruml s Yarisem GR, Milan Zubatý s Fordem Fiesta nebo Martin Hanzl s Alfou Romeo. Do 3500ccm se představí Silvestr Ulmann s Nissanem 350Z, Felix Hasenöhrl na VW Golf VII, nebo nováček Vladimír Pohnětal s BMW M3. V nejsilnějších B5 si zazávodí Pavel Sovička s Lotusem Exige Cup, Petr Rada s Porsche 911, Lukáš Urban s Alfou Romeo Giulia, nebo nezvykle v této skupině Polák Szymon Urbaniak s BMW M 335d, který je velmi nadějný polský jezdec jezdící většinou s formulí, či motokárou, nebo Boleslav Waszek na Corvette ZR01.
Skupina C1 pro prototypy do 1400ccm přivede na start Daniela Hentschela, Markuse Höfera, Markuse Amesedera s Performery a Svena Kahnta s Pacemakerem. V C2 si pro poslední body jedou Friedrich Franz s Radicalem SR1, Jürgen Kapeller s SR3 RS, Jiří Švec s Funyem SP05 a K.H. Matzinger z Rakouska na Wolfu GB08. V Caterhamech C3 do 1600ccm si to rozdají Markové Bláha a Svačinka, Jakub Kirchner a Simone Aglietti. Silnějším strojům v C4 vévodí dvojice Jakub a Martin Křeček a MiVi. V C5 s KTM X-Bow jedou Miroslav Šimon a ToMi. V jednání jsou i zájemci s dalšími prototypy z jiné série, kteří pojedou u nás následující sezónu. Těšíme se na mnoho Ligierů a PRC vozů.
Velmi nabité pole čekáme mezi formulemi, kde bude na startu 30 monopostů, a tak autodrom nabídl nejvyšší možnou propustnost tratě. Tři formule jezdců, kteří mají zájem, pojedou výjimečně tréninky ve skupině C.
V D1 do 1400ccm své umění předvedou Robert Hanžl a Tom Flemming s Gloriemi C8F, F-BMW Němců Walthera a Dietzeho nebo Arcobaleno krajana Klause Danningera. V automobilových motorech do 1400ccm jede v Mostě Zdeněk Petan s Tomisem 99-02 proti šestici německých vozů s jezdci Schulzem, Heidickem, Zygarem, Ahnertem, Meissnerem nebo Kautem. Souboj 1600ccm strojů zavedl do Mostu německé stroje MT-77 Jeanette Siegert, Melkus 90 Nilse H. Wilmse, Martina Kuntzeho s Estonií 25, nebo Nicklase Meisenzahla s F-ADAC. Souboj dvoulitrových monopostů bude pokračovat v D4. Postaví se na start Honza Rieger, Jan Wagenknecht, Luboš Škarda, Melanie Klausová, Tim Rädlein s Radkem Kroupou na formulích Renault a Libor Neckář s Master ToroRosso. Překvapením je start Romanna Hoffmanna s Dallarou F317 Toyota.
Ve skupině D5 uvidíme v různých modifikacích formuli F4 Němce Thalmanna a Gläsera, Ondru Fuka, Jakuba Matušku, Tomáše Zahrádku, nebo s nejnovější specifikací Tatuus T421 Romana Roubíčka.
Naplněné startovní rošty, pěkná auta, trofeje a dárky od garanta pro jezdce, krásné hostesky, zábava i celkem pěkné podzimní počasí čeká na jezdce i diváky na posledním Grand Finále Panattoni Racing Day v Mostě. Závod bude osmdesátým jubilejním ve třináctileté historii Carboniacupu, a tak doufáme, že si ho s námi přijdete pořádně užít a přijměte pozvánku.
Těšíme se na Vás v Mostě 15.10. 2023
text+foto: Vláďa Rožánek a PET - team Hankook Carboniacupu