pátek

Panattoni Racing Day v Mostě zahájí třináctou sezónu s více jak sto vozy

Panattoni Racing Day v Mostě zahájí třináctou sezónu s více jak sto vozy

Letošní sezónu zahajuje Hankook Carboniacup opět na domácím autodromu v Mostě, kde uvidíme více jak 100 vozů. Vstup pro diváky do prostoru depa i na tribuny máme opět zdarma.

 

Carboniacup se pohybuje na závodních drahách již třináctou sezónu. Letos s ním přichází nový název, a to Hankook Carboniacup, tedy značkový pohár výrobce pneumatik. Do mosteckého klání, které otevírá třináctou sezónu vložila svoje prostředky k zajištění závodu firma Panattoni.

 

Zimní pauza byla dlouhá, ale příznivci rychlých strojů už svoji techniku přes zimu připravili a chtěli by vyrazit také do prvních letošních závodů. Letos náš čeká výrazná změna v kalendáři, kdy byl zařazen i Automotodrom Brno, který nahradí německý podnik v Lausitzringu.

 

Avizovány byly také menší úpravy předpisů Hankook Carboniacupu, tedy především oprášená skupina A6, tedy možnost si zazávodit se Škodou Octavia III RS ze stejnojmenného okruhového poháru, nebo rozšíření o skupinu D6, kam se přesouvají velké formule nad 2000ccm a jezdcům s formulemi pouze specifikace F4 zůstane celá D5.

 

Podívejme se ale na mostecký závod, který se koná již 2.4. na Autodromu v Mostě a jako každoročně otevírá závodní sezónu závodů na okruzích. Celkem se nám přihlásilo přes 110 závodních vozů, tak pojďme společně nahlédnout do startovních listin, kdo nás v Mostě čeká a jaké vozy si pro naše fanoušky přes zimu připravily.

 

Závody Hankook Carboniacupu budou opět rozděleny do základních skupin A, A+, B, C a D, přičemž jednotlivé podskupiny a jejich technické předpisy naleznete zde. Na stránkách promotéra naleznete také pravidla a ostatní zajímavosti o závodech, startovní listiny a kalendář 2023 ► www.Carboniacup.cz

Pro naplněnou kapacitu byly již před uzávěrkou některé skupiny uzavřené a ve skupině A došlo k úpravě na dvě závodní jízdy, teda A a A+.

 

Ve skupině A1 cestovních vozů do 1600 ccm pojede Jiří Mika s Citroenem Saxo proti německy mluvící enklávě vozů, uvidíme třeba Audi 50 Josefa Turbana, nebo VW Derby Stefana Scheibera z Německa. V podskupině A1.3, která má své hodnocení si přijedou do Mostu zazávodit Petr Zelenka s vozem Suzuki Swift, proti silné německé přesile, kde upoutají pozornost zejména vozy Dacia Danny Teubera, Zastava Uwe Hahna, či Lady jezdců RAS Motorsport nebo HMC Wünschnedorf. Ve dvoulitrech přes zimu vylepšili své nádobíčko Jiří Zeman s Hondou CRX, Pavel Zeman s Mazdou RX8, Gusta Niedelský na Hondě Civic Type R, nebo Christian Heinz z Německa na BMW 320, které taktéž pojede Jan Rypl ze stáje F-Drive.

Ve společném závodu s těmito vozy se připojí ještě více upravené dvoulitry A7, tedy nováček ve startovní listině Oldřich Vojna se Škodou Fábia, domácí Matěj Chabr s VW Golfem 3-B, nebo dvě VW Scirocco jezdců Dauerera a Stubenraucha.

 

Druhá závodní jízda skupiny A+ přivítá na startovním roštu v Mostě ve třílitrech skupiny A3 samé vozy BMW kdy pak pojedou Schäfer, Haeusner a Fellner, Tomáš Zabloudil pak přiveze BMW 130i a Dalibor Vopat své Audi A3, nováčkem třilítrů je Patrick Blömecke s vozem BMW 328. Ve skupině A4 do 3500ccm přivezou svoje plechové miláčky Martin Toth s vozem BMW M3, stejné náčiní také Michal Vítek, nebo Christoph Drauch. Nicklas Witteborn bude jezdit na Audi TT, stejně jako nováček Josef Vejs z Enjoy Motorsportu. Ve skupině A5 se předvedou Walter a Gerd Forsterové s vozy BMW. K prvnímu závodu přihlásily tři vozy Škoda Octavia III RS, a to Josef Vágner, David Kratochvíl a Bedřich Prokop. Novinku ve skupině A8 připravil Ondřej Frič. Pojede s vozem Lotus Elise proti Petru Krejsovi. Nejsilnější závodní cestovní náčiní přivezou ve skupině A9 dva jezdci s vozy Corvette Z06, tedy Pavel Sovička, který přes zimu vytvořil vlastní tým Blue Garage Racing a Jens Mischke. Jan Mareček pak pojede za RTR s KTM X-Bow GTX.

 

Skupina B sériových vozů se na vás také bude těšit. Ve skupině A1 šestnáctistovek pojede v Mostě Jiří Zeman st s Hondou CRX, Jiří Bárta s Citroenem, nebo David Drugda se Suzuki. Ve dvoulitrech si to o body rozdají Libor Šajner s Toyotou GT86 a Tomáš Zahrádka na Fiestě ST150. Ve třílitrech B3 se o body patřičně poperou Martin Hanzl s Alfou Romeo, Milan Zubatý s Fordem Fiesta a Zdeněk Čurda s BMW 330ci. V B4 si nádobíčko po zimě vyzkouší Němec Hasenröhl s VW Golf, Radek Zimmer s Lotusem Exige a domácí Silvestr Ulmann s Nissanem 350Z. Nejsilněji obsazené béčko bude B5, tedy nad 3500ccm a přivezou svoje skvosty Pavel Sovička s Lotusem Exige Cup, Jiří Urban s Alfou Romeo Giulia, Polák Tomasz Wazynski s Audi S8, Zdeněk Šimoník s BMW a Jiří Skula s Corvette ZR01 týmu Shadows a nováček Václav Novozámský s Mercedes C63 AMG.

 

Skupina C pro prototypy a speciály přivítá pěkné pole opravdových placek, Performerů a Caterhamů, kterých proti minulým sezónám ubylo. V C1 přijede Sven Kahnt s Pacemakerem a jeho evoluci předvede Christian Müller z Rakouska, s vozy Performer potom zazávodí Ameseder, Hentschel a Hofer. Nebývalá konkurence v C2, neboli plackách, takovou nám mohou závidět i jiné série. Své vozy PRC přivezou jak Peter Kormann, tak i Andreas a Jasmine Fiedler. Friedrich Franz přiveze se svým rakouským kolegou Kapellerem Radicaly, Jiří Švec své nové Funyo a Karl H. Matzinger předvede svůj Wolf GB08. V C3 pro Caterhamy uvidíme Marka Svačinku a jmenovce Bláhu, do C4 pro silnější verze se přihlásili Jakub a Martin Křečkové a jediný KTM X-Bow bude v C5 pilotovat Miroslav Šimon.

 

Formulové skupiny D přivítají plný rošt také. V nové skupině D6 přivítáme Henryho Clasnitzera s novou technikou Dallara Renault WS 3,5ltr. D5 patří formulím F4, tam jede nováček Bulhar Martin Stoyanov s Němci Thalmannem, Gläserem a Bürgerem. Konkurence v D4 do 2000ccm nezahálela a Honza Rieger koupil formuli Renault 2,0 a pojede s ní proti Luboši Škardovi, Radku Kroupovi, Janu Wagenknechtovi, Melanii Klausové nebo nováčkovi Falku Schwartzemu. D3 do 1600ccm přivede na start Jan Kapra s Renault Campus, N.H. Wilmse s Melkusem 90, nebo Jeanette Siegert s MT77. D2 pro automobilové motory do 1300ccm má v poli Heidickeho, Hähnera nebo Schultze z Německa, ale také Zdeňka Petana na Tomisu z Chabrmotorsport. V D1 pro motocyklové motory do 1300 zůstala Glorie po Janu Riegrovi a za volant se tentokrát usadí Robert Hanžl, kterému soupeře udělají Němci Flemming a Walther.

 

Pokud jste dočetli až sem, vidíte, že se máte po zimě na co těšit. Vstup pro diváky je i tentokrát zdarma a Panattoni Racing Day v Mostě může 2.4. nastartovat Hankook Carboniacup do nové sezóny. Budeme se na Vás těšit.

 

Text+foto: Vláďa Rožánek a PET, Hankook Carboniacup 2023

 

další články

Poukaz na kurz - Motoškola pro cestovní endura s Mírou Lisým

Celodenní kurz bezpečné jízdy pro motorkáře je zaměřený na osvojení dovedností bezpečné jízdy a řešení krizových situací v lehkém terénu i na silnici ...
CELÝ ČLÁNEK
Poukaz na kurz - Motoškola pro cestovní endura s Mírou Lisým

Poukaz na Trénink FOR MOTO s Mírou Lisým

Celodenní kurz bezpečné jízdy pro motorkáře vedený okruhovými instruktory Motoškoly Míra Lisý. V teoretické části se účastník dozví, jak správně projí...
CELÝ ČLÁNEK
Poukaz na Trénink FOR MOTO s Mírou Lisým

Poukaz na Kurz pro řidiče - FOR MOTO STANDARD

Celodenní kurz bezpečné jízdy pro motorkáře je zaměřený na osvojení dovedností bezpečné jízdy na motocyklu a řešení krizových situací na silnici. Je v...
CELÝ ČLÁNEK
Poukaz na Kurz pro řidiče - FOR MOTO STANDARD
Na vašem soukromí nám záleží
Tento internetový obchod ukládá soubory cookies, které pomáhají k jeho správnému fungování. Využíváním našich služeb s jejich používáním souhlasíte.
Povolit všePodrobné nastavení