Autodrom se budoval se v letech 1978 až 1983, je situován v místě bývalého povrchového hnědouhelného dolu Vrbenský. Důvodem jeho výstavby byla především snaha ukončit dlouholetou praxi pořádání závodů automobilů a motocyklů na provizorních tratích v centru města a přemístit je na bezpečnou, uzavřenou speciální dráhu na jeho okraji. Hned od počátku se přitom počítalo s využitím nového okruhu i pro jiné účely. Autodrom tak brzy ožil také testováním závodních i nově vyvíjených vozů, výcvikem řidičů speciálních vozidel sanitních, hasičských nebo policejních, závodnickými školami či kurzy bezpečné jízdy.
Tuto úlohu převzal později polygon, vybudovaný v areálu závodního okruhu v roce 2005. Stále je největším a nejkomplexnějším zařízením svého druhu v České republice, které svou dispozicí, instalovanými technologiemi a dalšími navazujícími aktivitami nabízí na ploše 13 hektarů jedinečné podmínky pro výuku a výcvik řidičů ve všech oblastech problematiky řízení vozidel veškerých druhů a tonáží.
Své první motoristické akce se město Most dočkalo nedlouho po druhé světové válce, když byl 25. května 1947 na trati kolem pivovaru odstartován první rychlostní závod motocyklů. O pět let později se v Mostě uskutečnilo také první klání automobilů. V dalších letech se místa konání závodů často měnila, jezdilo se ve městě i v jeho těsné blízkosti a mostecké závody automobilů byly zanedlouho zařazeny do mistrovského kalendáře. První mistrovské body se rozdělovaly v roce 1965 na okruhu ve Stalingradské čtvrti. Na začátku sedmdesátých let se začalo bojovat na okruhu, jenž byl vytyčen na komunikaci dálničního typu u nového vlakového nádraží. Trať v délce 3450 metrů získala velkou popularitu i v zahraničí a v roce 1979 se stala poprvé dějištěm jednoho z podniků prestižního seriálu závodů sportovních vozů a sportovních prototypů Intersérie. Při stále vyšších nárocích kladených především na bezpečnost ale
okruh neměl příliš velkou naději na dlouhou existenci. Proto se začala na opačném okraji města stavět speciální závodní dráha. Její dokončení v roce 1983 definitivně uzavřelo dlouhou historii závodů na improvizovaných silničních tratích. Do startu prvního závodu na novém speciálním okruhu, který si nenechalo ujít na 100 tisíc lidí, hostil Most a jeho blízké okolí od konce druhé světové války 57 motoristických podniků. Automobilových bylo 35, dalších 22 soubojů svedly motocykly.
Autodrom dělníci začali stavět na ploše o rozloze 140 hektarů v roce 1978, závodní okruh měl být součástí tzv. branně-sportovního areálu. Studii okruhu vyhotovila o dva roky dříve skupina lidí vedená Václavem Paurem. Návrh trati přitom vznikal bez možnosti důkladnější prohlídky projektu některého ze zahraničních okruhů. Autoři návrhu trati sice navštívili německé okruhy Hockenheim a Nürburgring, při projektování však měli k dispozici pouze předpisy mezinárodních federací FIA a FIM a poznatky získané z odborného motoristického tisku a televizních přenosů. Přesto v projektu neopomenuli žádný detail. Studie porovnala rychlosti různých vozů v jednotlivých zatáčkách, přitom ale musela vycházet z místních podmínek, které z velké části udávaly konečný tvar okruhu.
V roce 1995 převzala správu závodního okruhu společnost s ručením omezeným Autodrom Most, která se o pět let později transformovala v akciovou společnost. Před vstupem soukromého vlastníka nebyla bohužel péče o autodrom taková, jakou by si první česká speciální závodní dráha zasloužila. Trať i další součásti autodromu začaly být znatelně zanedbávány, okruh chátral a ztratil licenční certifikáty pro pořádání automobilových i motocyklových mistrovských závodů. Prvořadým úkolem nového majitele proto bylo získat obě licence zpět, což se podařilo i díky postupné rozsáhlé a nákladné rekonstrukci areálu.
Další zásadní rozhodnutí o generální rekonstrukci, která zahrnovala například změnu profilu první zatáčky po startu (takzvaného retardéru), doplnění prvků v technickém zázemí, rozšíření některých administrativních prostor či zkvalitnění zázemí pro novináře, přijali akcionáři společnosti v roce 2003.
V roce 2014 změnila společnost vlastníka. I pod novým majitelem pořádá akciová společnost AUTODROM MOST tuzemské a mezinárodní závody motocyklů, cestovních vozů, trucků, vytrvalostní závody. Do budoucna chystá vedení firmy další novinky nejen v oblasti motoristického sportu a pokračuje také v modernizaci a rozvoji areálu autodromu. V příštích deseti letech investice dosáhnou 100 až 150 milionů korun. Cílem je otevřít areál autodromu a polygonu široké veřejnosti a vytvořit z něj navštěvované centrum, jež bude součástí sportovního, společenského a kulturního života regionu po celý rok.